Operatie Macaron Workshop

 Wellicht niet onbekend voor velen onder jullie, maar ik ben al meer dan een jaar bezig om een plekje te bemachtigen bij Poptasi, dé macaron-master van Nederland (althans, naar mijn bescheiden mening).
Elke keer weer ben ik nét te laat.
Maar

Het geluk was deze keer aan mijn zijde. Ik zit bij “the lucky few”. Met als enig spannende punt, ik zou alleen gaan.
Maar

In tegenstelling tot alle andere keren was de workshop deze keer niet binnen 2 uur uitverkocht. En zo kon het dus verkeren dat ik zaterdag ochtend met een vriendin en zus helemaal hyper in de trein naar Amsterdam zat.
Althans

We hadden een overstap in Hilversum waar onze aansluiting helemaal vol zat. Maar de conducteur verzekerde ons dat de trein die een paar minuten later zou komen een stuk rustiger zou zijn.
Yes!
No!

Het leek de trein naar Bombay wel, tot de nok gevuld. Geen plek meer voor ons.
Maar

Een lieve conducteur vond ons zo zielig en verschafte ons daarom een V.I.P. plek. Helaas kan ik verder niet vertellen hoe of wat aangezien het zijn baan kan kosten. Maar Jill was blij.
Eenmaal aangekomen op de Albert Cuijp hebben we eerst lekker geluncht bij De Bazar, lovely food. Arabische tapas geserveerd in een voormalige synagoge. Vrede op aarde!

En toen, toen kon het feest losbarsten! Daar waar we voor kwamen, daar waar ík al té lang op had moeten wachten ging nu echt beginnen.
Even tussen jou en mij. Ik vond het best heel spannend, zou het mijn hoge verwachtingen waar maken? Waren mijn luchtkastelen niet iets te hoog gebouwd?
But, Nooooo!

Het was een waar genot in alle opzichten. Alleen al om een keer iemand anders zo gepassioneerd over zijn vak te zien en horen praten; I am not alone!
Hij (Patrick van Drie) was reclameman en is nu patissier. Een mooie combinatie dat je terugziet in het hele concept. Het klopt allemaal; vormgeving, smaak & beleving, overal is over nagedacht. Niets is aan het toeval overgelaten.
Een diepe buiging.


2,5 uur later, heel veel informatie, inspiratie en -uiteraard- macarons rijker, keer ik intens gelukkig huiswaarts, het was top!
Ik sta te popelen om aan de slag te gaan, benieuwd of ik alle opgedane kennis ook thuis kan toepassen zonder de supervisie van Patrick.
Maar

Jullie zullen nog even geduld moeten hebben, ik ga eerst nog nagenieten van de macarons van Poptasi. Chocolade munt, baileys, stroopwafel, macadamia, drop, madarijn szechuan….hmmm.

Fijne week!

p.s. als linkshandige voel je je soms heel erg alleen, slechts 10 a 15% van de wereldbevolking is linkshandig. Maar niet bij een macaron workshop van Poptasi. Van de 9 aanwezigen waren er 5 linkshandig!
We’re taking over!

Reacties

Populaire posts