Basta

Dat was het dan. Vanavond om 23.59u gaat de stekker eruit. Mijn webshop sluit voorgoed haar deuren.
Het is mooi geweest.
Het is niet zo uitgepakt zoals ik gehoopt had, maar zoals iedereen steeds zo wijs tegen mij zegt: ”je heb het in ieder geval geprobeerd.”


Inderdaad.
Waarheid als een koe, maar toch.
Het doet met deze gedachte niet minder pijn in mijn portemonnee, en misschien nog belangrijker, mijn ego. “Wat als” en “had ik maar” schieten voortdurend door mijn hoofd. Ik probeer vooruit te kijken, maar dat valt nog niet mee. Ik had het zo graag anders gezien, maar toch.
Het heeft mij ook heel veel inzichten opgeleverd. Ik.hou.van.bakken. met de grote B. God, wat word Ik gelukkig van Bakken. Na een dag hard werken maakt niets mij gelukkiger –afgezien van mijn kinderen en man natuurlijk- dan de keuken in te duiken om iets heerlijk zoets de oven in te schuiven. De geur van pure chocolade, het bruisen van caramel, de kruimels in de mondhoeken van willekeurige afnemer. Com-ple-te ontspanning.
Een week niet gebakken, is een week niet geleefd.

Maar dat betekent niet dat ik altijd overloop van inspiratie. Daarbij heb ik u, trouwe lezer(es), bij nodig. Graag hoor ik van u, of mag ik ook jij zeggen, wat je nog mist op mijn blog. Denk vrij, denk recepten, tips & trucs, recensies, gastbloggers, etc etc. Wat zou JIJ nog graag zien op www.jilliciousgoods.blogspot.nl ?

De lijnen zijn geopend.

Fijne zondag!




Citroencake met maanzaad

Ingrediënten
Cake
380 gr zachte boter
380 gr fijne tafelsuiker
6 grote eieren
380 bloem
2 tl bakpoeder
½ tl zout
8 el maanzaad
4 el citroenschil
50ml volle melk
160 gram ricotta

Siroop
Sap van 1 citroen
50 gram fijne tafelsuiker
100ml water

Verwarm de oven voor op 170°C.
Vet de bakvorm in en bekleed met bakpapier.
Klop de boter en suiker romig. Voeg de eieren een voor een toe. Zorg dat na elk ei het goed is opgenomen is alvorens een nieuwe toe te voegen. Schraap ook de zijkanten van de kom schoon.
Zeef de bloem, het bakpoeder en het zout samen in een kom en meng dan het maanzaad en de citroenrasp erdoor.
Voeg 1/3 van dit mengsel toe aan het boter-suikermengsel. Klop op lage snelheid en voeg dan alle melk toe. Als dit goed is opgenomen voeg dan weer 1/3 van het bloemmengsel toe en vervolgens het laatste deel. Klop op matige snelheid tot een glad beslag en meng dat de ricotta erdoor, klopt nog even kort tot de ricotta volledig opgenomen.
Giet het beslag in het cakeblik en bak de cake in 50-60 minuten, tot hij terugveert als je hem zachtjes indruk en een prikker er schoon uitkomt.

Maak tijdens het bakken de siroop. Doe het citroensap en de suiker in een kleine pan en voeg 100ml water toe. Breng het mengsel aan de kook en laat het tot de helft inkoken.
Giet de siroop over de gare, nog warme cake en laat dit goed in de cake trekken. Laat de cake nog even in het bakblik zitten en laat hem vervolgens helemaal afkoelen op een rooster.

Geniet!   
 
 
 


Reacties

Populaire posts