Op de Proppen

Afgelopen zaterdag heb ik een workshop Foodphotography gevolgd.
Wat is dat toch met die verEngelsing van de Nederlandse taal? Alhoewel voedselfotografie inderdaad toch een stuk minder aantrekkelijk klinkt. Alsof je een photoshoot (Engels) hebt voor de vee industrie.
De foto’s die je nu op mijn blog ziet, zijn allemaal gemaakt met mijn lieftallige iPhone en vervolgens bewerkt met Instagram. Toch zonde als je bedenkt dat er een mooie digitale spiegelreflex camera wezenloos in een hoekje van de woonkamer staat te wachten totdat ik hem weer in mijn armen zal nemen. Lucky him (heb je weer dat Engels) was dit dus zaterdag.
Naast dat ik er veel handige technische tips en trucs aan heb overgehouden, ben ik ook tot de prettige conclusie gekomen dat ik meer rekwisieten a.k.a. props (…Engels…) nodig heb. En nodig als in “””Nodig”””. Maar van deze toevoeging hoeft Arjan natuurlijk niks af te weten…
Ik bedoel, niet dat ik weinig heb, maar genoeg is ook weer zo’n groot woord. Net als sommigen nooit “genoeg”  handtassen, schoenen, tatoeages, helikopters of geld hebben…ja, ieder zijn ding. Dus veroordeel mij niet dat ik meer props “nodig” heb.
Dus.
En nee hoor ik ben mijn eigen straatje écht niet aan het schoon vegen over de rug van anderen!

Natuurlijk kan een goed statief en een macrolens ook handig zijn, maar laat ik vooral klein (lees: betaalbaar) beginnen.
Deze workshopladies (…ik zie een English patroon ontstaan…) hadden een walhalla aan bestek, servies, stofjes, ditjes, datjes, zusjes en zoo(i)tjes. En waarschijnlijk was dit nog maar een top van die welbekende ijsberg wat ze beschikbaar stelden.
Ik werd er blij van.
“Jill was blij.”
Gedurende de workshop-dag vorderde, borrelden recepten naar boven, composities kregen vorm en props moesten gekocht worden.
Daarom wil ik van deze gelegenheid gebruik maken en een oproep doen.

Wie o wie heeft er brocant/rustique bestek, servies, stofjes, ditjes, datjes, zusjes en zoo(i)tjes over en wil dat beschikbaar stellen aan een goed doel ofwel aan mij voor foodphotography?

Fijne zondag!

 

Brownie in een kop

Een makkelijker en sneller recept dan deze zal ik niet snel meer vinden.
Ideaal voor alst minute bezoek die je toch iets lekkers wilt voorschotelen of voor jezelf, gewoon omdat het kan.

Ingrediënten
4 eetlepels bloem
4 eetlepels suiker
3 eetlepels cacao
¼ theelepel bakpoeder
Een snuf zout
1 losgeklopt ei
3 eetlepels melk
1 eetlepel plantaardige olie

Meng alle ingrediënten in een grote koffiekop tot je een lekker papje hebt.
Zet in de magnetron en stel in op 1(!) minuut. Als het nog té vloeibaar is, doe dan nog 30 seconden in de magnetron. Dit is afhankelijk van het vermogen van je eigen magnetron. Doe het in ieder geval niet te lang, want dan zal het cakeje rubberig aanvoelen en wat je wilt is een nog ietwat vloeibare binnenkant.


resultaat workshop

Geniet!

Reacties

Populaire posts