Help! Ik Zoek Een Nieuwe Hobby!

Ja echt! Een hobby die minder aanzet. Ofwel, een hobby die minder dik makend en dus goedkoper is.
De laatste paar jaren maanden weken  merk ik namelijk dat deze Bak-hobby een nadelig effect heeft op mijn lijn. Althans mijn lijn is minder strak. Eigenlijk heeft mijn lijn meer weg van een lijn alsof die getekend is door mijn dochter van 3…veel hobbels en zijwegen…

Op zich vind ik dat niet erg, ik ben een Bourgondiër en houd van een Rubens figuur en daar kleven nu eenmaal ook nadelen aan. Dat deze echter in zo’n rap tempo aan mijn buik en heupen zouden kleven had ik echter ook weer niet verwacht en gehoopt.

Ik ben nu (weer) op het punt gekomen dat ik er écht, nee nu écht, wat aan moet gaan doen. Niet lang geleden ben ik mijn oude sportschool binnengelopen. En daar was moed voor nodig (wellicht voor velen van jullie niet onbekend, ik heb jaren in deze sportschool gewerkt. Achter de bar weliswaar, maar dat zijn details, een kniesoor die daar op let). Met lood in mijn schoenen stapte ik binnen, om vervolgens warm ontvangen te worden en keihard aan het werk gezet te worden aan de gewichten. En eerlijk gezegd, ik vond het best(...) leuk. Dus ik had mij meteen ingeschreven, dat was dan namelijk een goede stok achter de deur. Maar helaas, niks was minder waar, de sportschool was een sponsor rijker. Heb je een smoes nodig, bel, mail, app, sms mij en ik heb er een voor je, ik heb ze namelijk allemaal gebruikt.

Maar goed, wel met als resultaat dat ik nu dus mijn broeken bijna niet meer dicht krijg en bijna een nieuwe garderobe aan moet schaffen.  Dat op zich is geen straf, maar toegeven dat je dan een maatje (of 2) groter moet zoeken vind ik toch echt iets minder leuk.

Dus, om weer terug te komen op datgene waar ik mee begon, ik ga op zoek naar een nieuwe hobby. En hoe kan je zo’n zware klus beter doorstaan dan met een lekker groot verantwoord stuk….Chocolade!
*zucht*  
Met die Beste Man op komst zit je opeens met een overschot aan winterpeen, althans wij wel. Gelukkig heb ik daarvoor een heerlijk recept bij de hand om van deze nood een ware deugd te maken: Carrotcake!

Fijne Zondag!
 

Carrotcake
12/16 punten


Ingrediënten
150 gr lichtbruine basterdsuiker
150 gr donkerbruine basterdsuiker
3 eieren
300 ml zonnebloemolie
300 gr bloem
1 tl. Zuiveringszout
1 tl Bakpoeder
1tl Kaneel
½ tl Gemberpoeder
½ tl Zout
¼ tl Vanille extract
300 gr geraspte wortel
110 gr fijngehakte walnoten

Verse roomkaasglazuur
600 gr suikerbakkerspoeder
100 gr ongezouten roomboter op kamertemperatuur
250 gr verse roomkaas, koud(!)

3 ingevette bakblikken 20cm (of 1 bakblik, maar dan bak je het in 3 keer)

Verwarm de oven voor op 170°C.
Doe de suiker, eieren en olie in de kom en klop tot alle ingrediënten goed zijn vermengd. Het is niet erg als het mengsel er licht geschift uitziet.
Zeef ondertussen de bloem, zuiveringszout, bakpoeder, kaneel, gemberpoeder, zout en voeg dit geleidelijk toe samen met de vanille-extract toe en blijf kloppen tot alles is vermengd.
Schep met een metalen lepel de geraspte wortel en walnoten erdoor tot ze gelijkmatig in het beslag zijn vermengd.

Verdeel het beslag over 3 vormen en strijk de bovenkant glad. Bak de taartbodems in de warme oven in 20-25min goudbruin. Het gebak moet terugveren als je op de bovenkant drukt.
Laat de bodems eerst kort in de vormen afkoelen voor je ze op een taartrooster legt. Dit voorkomt dat ze voortijdig breken. Laat ze vervolgens volledig koud worden op een rooster.

Klop de poedersuiker en de boter met de mixer op een middelhoge stand tot alles goed vermengd is. Dit duurt ongeveer ongeveer 5 minuten. Voeg de verse roomkaas toe en blijf kloppen totdat hij volledig is opgenomen. nu naar de hoogste stand. Klopt ongeveer 5 minuten tot het glazuur bleek en luchtig is. Klop niet té lang, omdat het glazuur dan vloeibaar kan worden.

Zet als het gebak koud is de eerste taartbodem op een taartschaal met een taartkarton eronder en verdeel er met een paletmes/spatel ongeveer een kwart van het roomkaasglazuur overheen. Leg de 2e bodem erop en besmeer hem wederom met een kwart roomkaasglazuur. Zet de laatste taartbodem erop en voorzie de buitenkant van een dun laagje glazuur. Zet de taart ongeveer 1 uur in de koelkast om op te stijven. Smeer daarna het overgebleven glazuur over de bovenkant en zijkanten van de taart. Decoreer verder naar eigen inzicht.

Geniet!

Bron: Hummingbird Bakery

Reacties

Populaire posts