Als Zelfs Chocolade Niet Meer Helpt

Al een tijd zat ik er tegenaan te hikken:
Wel,
Niet,
Wel,
Niet,
Chocolade…,
Wel,
Wel,
Wel,
Niet…
Het valt niet mee om iets te ondernemen waarbij je er al snel achter komt dat je weliswaar wel op de goede weg bent, maar een verkeerde afslag hebt genomen.
Tja, hoor ik menig man denken, “een vrouw, hoe kan het ook anders”. En ze hebben gelijk. Zo blijkt maar weer eens dat mijn richtingsgevoel beroerd is. Misschien ken je dat gevoel ook wel: je gaat winkelen, loopt door de winkelstraat en gaat een winkel binnen. Bij het verlaten van diezelfde winkel, slaat de twijfel toe: kwam ik nou van links of van rechts?
Nou, zo verging het ook met de webwinkel.
Jillicious Goods (de hoofdweg) is goed, nog steeds. Maar die webwinkel…als een zwerfhond achtervolgde deze mij. Lief, leuk en aardig, maar het stonk, was verwaarloosd en –het allerbelangrijkste- hoorde niet bij mij. Hij was op zoek naar zijn baasje, maar was bij mij –zo zou blijken- aan het verkeerde adres.
Het voelde dan ook als een bevrijding om uiteindelijk de knoop door te hakken en op zoek te gaan naar een nieuwe, lieve en zorgzame eigenaar  (hint: hier kan jouw naam staan) voor de spullen d.m.v. een uitverkoop.
Nu zit ik hier met lege handen ( laten we dat “kleine” stuk chocolade even voor het gemak vergeten) en binnenkort hopelijk ook met lege schappen. Een droom en flink wat euro’s armer, maar een ervaring rijker. En wat voor één.
 
Workshops#leuk
Klanten adviseren#nog leuker
Zakelijk# fail
Bakken#Wow
 
De komende tijd zal een periode zijn van herbezinnen, zegeningen tellen en met Jillicious Goods een nieuwe weg inslaan.
Kortom, van mij zijn jullie nog lang niet af.

Zo deed ik afgelopen week een zgn. “candybar Lab oproep”. Dat dit een verkapte hulpkreet was, moge nu duidelijk zijn, Want alhoewel chocolade eten niet meer hielp, is bakken nog altijd de ultieme vorm van therapie voor mij.
En hoe liefdevol  hebben jullie hier gehoor aan gegeven. Het resultaat heeft mij hoop, troost & inspiratie gegeven voor een Jillicious 2013!
Hopelijk brengt deze Lion jullie datzelfde, en anders in ieder geval een inspirerend moment op de weegschaal…

Fijne zondag.

 
 

Homemade Lion
(Circa 30/40 stuks afhankelijk van de grootte)

Ingrediënten

Bodem chocolade laag
150 gram melk chocolade

Wafel laag
50 gram melk chocolade
350 gram Frou frou (2 pakken van de C1000)

Crsipy Caramellaag
25 gram Rice krispies (kies zelf je smaak)
Caramel (zie hier of hier)

Bovenkant chocolade laag
350 gram melkchocolade

Smelt de chocolade au bain-marie en schenk op de met bakpapier beklede bakpan, druk hier voorzichtig de frou frou in zodanig dat de hele bodem bedekt is (zoals je op de foto kan zien, had ik ruimte ertussen gelaten, omdat ik dacht dat dit makkelijker zou snijden. Maar straks kan je dit helemaal niet goed meer zien en de frou frou snijdt makkelijk en netjes door).
Laat dit opstijven in de koelkast.
Smelt 50 gram chocolade au bain-marie. Smeer met een mes een dun laagje op de platte kant van de frou frou . En plak voorzichtig op frou frou bodem. Hiermee voorkom je dat ze straks kunnen gaan schuiven als je de caramel over verdeelt.
Laat dit opstijven in de koelkast.
Maak de caramel en schenk over de frou frou. Verdeel met een (palet)mes en strooi de ricekrispies erover heen, druk ietwat erin.  Laat dit wederom opstijven in de koelkast. Smelt ondertussen de overige chocolade (au bain-marie) en schenk over de caramel krsipie laag. Laat het geheel opstijven in de koelkast.
Snijd aan in voor jou gewenste stukjes/stukken.  

Maar let op, verslavend!
Maar let op, misselijkmakend!

Kortom, geniet!

 

 

 

Reacties

Populaire posts